تبلیغات

بازار CRM چقدر بزرگ است؟

 

با پیچیدگیهای روزافزون محیط کسب و کار مدرن، شرکت ها دشوار است برای حفظ مشتریان فعلی خود، در حالی که همچنان به دنبال موارد جدیدتر هستند، تمرکز کنند. هنگامی که مقیاس عملیات کسب و کار فراتر از سطح مشخصی گسترش می یابد، دیگر امکان مدیریت همه چیز به صورت دستی وجود ندارد. این جایی است که اهمیت مدیریت مفید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به پیش می آید.

CRM چیست و چه کاری انجام می دهد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، که به عنوان نرم افزار CRM شناخته می شود، نرم افزاری است که توسط کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد تا ارتباطات خود را با مشتریان موجود و همچنین مشتریان آینده نویسی مدیریت کند. هدف اصلی نرم افزار CRM این است که در خدمت مشتریان به نحو بهتر و در عین حال مدیریت خط لوله فروش. با نیازهای کسب و کار در حال رشد، نرم افزار CRM هم تکامل یافته است و هم اکنون می تواند عملکرد های مختلف سازمانی مختلفی را انجام دهد.

CRM

با افزایش محبوبیت نرم افزار مبتنی بر ابر و نرم افزار سازگار با تلفن همراه، بازار CRM همچنین شاهد تغییراتی چشمگیر است. شرکت ها در حال حاضر از راه حل های مبتنی بر ابر و مبتنی بر تلفن همراه استفاده می کنند و لذت بردن از پذیرش بیشتر توسط همه ذینفعان.

اندازه بازار جهانی CRM

شرکت های بزرگ از نرم افزار CRM در زمان های اخیر استفاده کرده اند، اما با افزایش محبوبیت Pay-per-use SaaS، در حال حاضر حتی شرکت های کوچک می توانند از نرم افزار CRM پیچیده استفاده کنند. این به رشد بی سابقه ای در بازار CRM منجر شده است که در حال حاضر در حدود 40 میلیارد دلار درآمد دارد و انتظار می رود که تا سال 2025 درآمد سالانه 80 میلیارد دلار برآورد شود.  در سال 2018، بازار CRM سیستم های مدیریت پایگاه داده را برای رسیدن به بزرگترین بازار نرم افزار در سطح جهان متوقف کرد. با چنین چشم انداز رشد چشمگیری، صنعت CRM سریعترین بازار نرم افزار در حال رشد در جهان است و هیچ نشانه ای از کند شدن آن نیست.

دلایل رشد باور نکردنی بازار نرم افزار CRM

رشد و توسعه نرم افزار CRM در چند سال گذشته هیچ دلیلی ندارد. با افزایش رقابت در همه صنایع و افزایش پیچیدگی عملیات، کسب و کار نمی تواند مشتریان خود را نادیده بگیرد. علاوه بر جستجو برای مشتریان جدید، مهم است که مشتریان موجود راضی باشید. علاوه بر این، عوامل زیر می تواند به عنوان دلایل رشد بازار نرم افزار CRM در سطح جهان:

پرداخت برای هر مدل استفاده

تمام نرم افزارهای CRM اصلی در حال حاضر در دسترس برای مدل پرداخت برای هر استفاده است. این توسعه دموکراتیزه کردن صنعت CRM بوده و برای کسب و کارهای مختلف در دسترس است تا یکپارچه سازی نرم افزار CRM با کسب و کار خود را داشته باشند.

CRM مبتنی بر ابر

با روند رو به رشد محاسبات ابری، کسب و کارها دیگر نیازی به نصب سیستم گران قیمت برای اجرای نرم افزار CRM ندارند. این نه تنها باعث کاهش هزینه ها شده است بلکه همچنین آزادی واقعی کار را از هر کجا ارائه می دهد. همانطور که در هر گزارش، در حالی که فقط 12 درصد از کسب و کار استفاده از ابر CRM در سال 2008، این رقم در حال حاضر عبور از 87 درصد است.

سی آر ام

 

افزایش CRM موبایل

یکی از بزرگترین مانع هایی که کسب و کار در رابطه با CRM با آن مواجه است، بی میلی کارکنان است. در حال حاضر با افزایش محبوبیت CRM موبایل، شرکت ها شاهد بهبود میزان پذیرش با کارکنان هستند. راه حل های CRM موبایل نه تنها استفاده از نرم افزار CRM را افزایش داده بلکه باعث افزایش بهره وری کارکنان نیز شده است.

دسترسی

نرم افزار CRM بسیار متنوع شده است و اکنون از چندین دستگاه قابل دسترسی است. نیازی به داشتن یک سیستم گران قیمت نیست. کاربران هم اکنون می توانند از نرم افزار های موبایل و تبلت خود نیز استفاده کنند. همانطور که در یک گزارش، 81 درصد از کاربران در حال حاضر به نرم افزار CRM از چندین دستگاه دسترسی دارند.

بزرگترین بازیکنان در بازار نرم افزار CRM

با آینده به دنبال روشن برای بازار CRM، فرصت برای ارائه دهندگان نرم افزار CRM رسیده است. بازار CRM را می توان به دو دسته تقسیم کرد، به عنوان مثال شرکت های بزرگ و شرکت های کوچکتر ارائه دهنده راه حل های تخصصی.

Salesforce

Salesforce بزرگترین نام در بازار CRM است و مسئول معرفی مفهوم ابر CRM است. فروش ابر، CRM مبتنی بر ابر از Salesforce، درآمد 3.5 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است، بالاترین میزان در صنعت.

مایکروسافت

مایکروسافت در طول دو دهه گذشته نام تجاری پیشرو در بازار CRM بوده است و با مایکروسافت داینامیک CRM قلمرو خود را در بازار ایجاد کرده است. قابلیت ادغام با ابزارهای مایکروسافت آفیس CRM خود را یکی از راه حل های به طور گسترده ای در سراسر صنعت می کند.

SAP

سالیان سال SAP در صنعت CRM قوی بوده است. با موفقیت شگفت انگیز آن در چند سال اخیر، این شرکت به شدت در ارائه ابر CRM به عنوان SaaS سرمایه گذاری می کند.

 

Oracle

از زمان ورود خود به بازار CRM در سال 1998، اوراکل در حال ایجاد حضور خود در بیش از 150 کشور است. اوراکل در حال پیگرد قانونی برای ایجاد قلعه خود در بازار است.

 

Adobe

از تخصص خود در ارائه نرم افزار سازمانی با کیفیت بالا پشتیبانی کرده است. Adobe از زمان ورود به سیستم در سال 2012 توانسته است حضور خود را در بازار CRM ایجاد کند. سازگاری راه حل های CRM با دیگر نرم افزار Adobe، مزیت منحصر به فردی دارد.  به جز شرکت های بزرگ فوق، چندین ارائه دهندگان خدمات CRM با اهمیت هستند که CRM را برای کسب و کارها ارزان تر می کنند. برخی از نام های پیشرو Zoho CRM، Hubspot، Nimble، SarvCRM  Sugar CRM هستند.  

بازار CRM از زمان آغاز فعالیت خود با فاصله زیادی برخوردار بوده و با کمک ابزارهای تکنولوژیکی مانند راه حل های ابر و ادغام تلفن همراه شاهد نفوذ باور نکردنی بوده است. انتظار می رود که این صنعت همچنان به تکامل برسد و فناوری هوش مصنوعی (AI) و فن آوری های یادگیری ماشین را برای افزایش بهره وری از نرم افزار CRM ارتقا دهد. آینده چشم انداز هیجان انگیز صنعت CRM را حفظ می کند، انتظار می رود که سال های زیادی باقی بماند.

 

+ نوشته شده توسط Crmiran در سه شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۳۶ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: CRM
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha